יום שני, 21 בינואר 2013

סיכום הטרנדים החמים: "גלובוס הזהב 2013"

טקס "גלובוס הזהב" לשנת 2013 שנערך בשבוע שעבר בלוס אנג'לס, סימן את שני הטרנדים החמים באיפור לעונת הטקסים הקרובה: עיניים מעושנות ושפתיים בולטות. חלק מהכוכבות בחרו לשחק אותה עם הצהרה אחת מרכזית באיפור כמו שפתון כתום בוהק (ג'סיקה אלבה) או עיניים סופר מעושנות (ג'ניפר לופז), לעומת אחרות שהחליטו שאת הכל, אבל הכל, כדאי להדגיש. אחרי שנקשקש קצת על הטרנדים החמים של עונת הפרסים הזו, כמה סלבס יקבלו ממני ציון לשבח אבל על כמה אני פשוט חייבת לומר... WTF?!

טרנד העיניים המעושנות

על המראה המעושן של ג'ניפר לופז אחראית המאפרת מרי פיליפס וכמובן שהיא השתמשה במוצרים של לוריאל פריז. אם כבר את פרזנטורית, לא תייצגי בכבוד? אז לפי פיליפס מדובר בסט הצלליות בגווני השחור של ה"קולור ריש" (שיצאו לאחרונה בארץ), כאשר צבע אפור עדין נמשח על כל שטח העפעף וצללית שחורה אחראית על המראה החתולי בפינות המרוחקות של העיניים. השפתון "קולור קרס" (shine stain) בצבע Eternally Nude. על האיפור קיבלת צל"ש, אבל מה עם הבוטוקוס? לא קצת הגזמנו? ככל שעוברות השנים היא נראית יותר ויותר "פלסטיקית". שתיזהר לא לגמור כמו ניקול קידמן.. אייי

ג'ניפר לופז
ניקול קידמן. את באה למסיבת בוטוקס?

המראה המעושן של האמא הממש טרייה, קלייר דיינס, נעשה בחסות של חברת האיפור שהיא מייצגת – לורה מרסייה. המאפר מרטין מאוולויזדה יצר "מראה סקסי וכייפי" כפי שהוא תיאר. "החלטתי ללכת על מראה עיניים מעושן ולא על שפתיים אדומות בגלל שהשמלה שלה הייתה מאוד אדומה ממילא", סיפר מאוולויזדה על השמלה של ורסאצ'ה. "בשביל ליצור עומק וצורה השתמשתי בעפרון "קאוויר" שחור של לורה מרסייה (סוג של צללית קרם עמידה שמגיעה בצורת עיפרון). לאחר מכן לקח מברשת אייליינר שטוחה, טבל בצבע "Black Ebony" ועיבה את קו הריסים. לאחר מכן השתמש בעפרון עיניים בצבע שחור-זהב "בשביל להדגיש עוד יותר את המראה המעושן ולהבליט את הצבע הכחול בעיניה של קלייר". מעל להכל טונה של מסקרה שחורה וריסים מלאכותיים, איך לא.

האמת היא שיש לי דה ז'ה וו בנוגע ללוּק הזה, אני חושבת שכבר ראינו את המראה הזה על ג'ניפר לורנס, כוכבת "משחקי הרעב", בפרמיירה של הסרט שלה בזמנו. זה רק בא להראות לכם שלא כל סוגי האיפור מתאימים לכל סוגי הפנים. האיפור הזה יושב כמו כפפה על ג'ניפר לורנס אבל על קלייר דיינס זה נראה כאילו היא חולת נפש שברחה מהמוסד המטפל. לשיקולכן.

קלייר דיינס וג'ניפר לורנס. טווינזיז!

טרנד השפתיים הבולטות

כולנו מכירות את הטרנד הזה של שפתון ניוד. לא משנה אם במרקם גלוסי, במרקם סאטן או במרקם מאט - הוא נחרש מכל כיוון ובכל צורה. החל מכוכבות הוליוודיות ועד למוכרות נעליים בקניון. אם לומר את האמת, שפתיים בצבע ניוד הן טרנד שחוק כמעט כמו נעליים בצבע ניוד או אקססוריז של שפמים. לכן מאוד שמחתי לראות שחלק מהסלבס לא התביישו להפציץ בצבע, למרות שחלקן קצת הגזימו.

ג'סיקה אלבה. שמלה כתומה, שפתון כתום, סומק כתום, גוון עור כתום. רגע, גם ה-WTF שלי כתום??

בואו נעבור לג'סיקה אחרת, שאת האיפור שלה מאותו הערב מאוד אהבתי. מדובר בג'סיקה צ'סטיין שמביעה נוכחות מרשימה עם צבע השפתיים. המאפר כריסטופר באקל אמר שקיבל את ההשראה משימוש בצבעי מים לעומת ציור בצבעי שמן. בשביל ליצור קונטרסט עם צבע השמלה הרענן והבהיר שלבשה צ'סטיין לטקס, השתמש באקל בשפתון "קולור קרס" (shine stain) של לוריאל בצבע Berry Persistent.

ג'סיקה צ'סטיין. האיפור כל-כך יפה שזה גרם לכם להתעלם מהשיער והשמלה

צל"שים - מי קיבלה ציון לשבח?

חוץ מג'ניפר לופז וג'סיקה צ'סטיין היו עוד כמה כוכבות שעשו לי את זה, ביג טיים. נתחיל עם טיילור סוויפט, שמחליפה בני זוג כמו גרביים. כחלק ממסע קידום המכירות לאלבום החדש שלה, ששמו RED, סוויפט התרוצצה לה בין עשרות ראיונות וטקסים מאופרת עם השפתיים האדומות החושניות האלה שלה. לכן ציפיתי לראות אותה גם הפעם עם שפתיים צבועות באדום בוהק או לפחות בגוון יין בורדו עמוק, אבל היי, היא הפתיעה לטובה! האיפור היה מוקפד אך לא יתר על המידה. You did good טיילור, קבלי צל"ש.

טיילור סוויפט. כבר לא ילדת קאנטרי

הבאה ברשימה שמקבלת אצלי ציון לשבח היא לא אחרת מסיינה מילר. מילר הגיעה לטקס עם שמלה מחרידה של מעצב בריטי צעיר ואפילו התגאתה בכך, אבל היי, לפחות האיפור שלה היה נכון. You can't win them all. המראה שיצרו לסיינה נראה כל-כך נטול מאמץ. בסיס מצוין שמסתיר ומטשטש כל מה שצריך אך עדיין שומר על מראה קליל ולא "עשוי מידי". הסומק טבעי, עפרון לבן בקו המים שבעיניים מעורר את העיניים היחסית קטנות שלה, מילוי קל של הגבות ושפתון מאט בגוון ורוד טבעי. פשוט ומנצח. קבלי צל"ש!

סיינה מילר. השמלה מחירייה אבל האיפור מפארק איילון

עכשיו נעבור למישהי שהייתי "על הגדר" לגבי האיפור שלה וגם מיד אסביר למה. קודם כל שמה בישראל (או בהוליווד) הוא אן האת'וויי. יצרו לאן מראה יחסית פשוט שהיה אמור ליצור לה לוּק טבעי ונטול מאמץ אה-לה סיינה מילר. אממה? שכחו שבשביל ליצור מראה "אפורטלס" צריך להירגע עם השפכטל של המייקאפ וחצי הקילו של הריסים המלאכותיים. ככה יוצא שאן מקבלת צל"ש על תנאי רק בגלל צבע השפתיים המהמם ועל הרעיון הזה של "בריז'יט ברדו פוגשת את טוויגי".

אן האת'וויי. על תנאי

WTF - כישלונות האיפור של הערב

זואי דשנל המהממת לרוב מאופרת באותה הצורה המדגישה את עיניה התכולות ושפתיה העסיסיות, כשהלחיים בגוונים של ורוד עדין בשביל להדגיש את עורה הצחור שמזכיר את הרפרנס בסיפור על שלגיה. הבעיה מתחילה כשהדבקת הריסים (גם העפעפיים התחתונים) כל-כך רשלנית ועבודת המייק-אפ הבסיסית נראית עייפה. זואי לרוב נראית כמו נערת פינ-אפ חושנית על גבול הילדה הקטנה שאוהבת לשחק עם שמלות של נסיכות. השמלה שלה בטקס "גלובוס הזהב 2013" הייתה מהממת אבל האיפור טעון הרבה שיפור, בעיקר בגלל הריסים. בעיה חמורה בביצוע, אך לא בקונספט.

זואי דשנל. גם אם להיות מוזרה זה ה"קטע" שלך, הריסים האלה הזויים

ניקול ריצ'י עשתה בשנים האחרונות מהפך. מהתדמית של נערת המסיבות והקוקאין המטורפת שעסקה בבולמיה בתור תחביב לצד חברתה פריס הילטון – הפכה ריצ'י לאמא, פשיוניסטה, מעצבת תכשיטים ואשת עסקים. על השמלה שלה בגלובוס לא השתגעתי אבל אז ראיתי את איפור העיניים וחשבתי לעצמי שאולי -היא- דווקא כן? מילא שאיפור העיניים באותו הצבע של השמלה, שזה איזשהו טרנד הזוי שחוזר לאחרונה בהוליווד ההתאמה המוגזמת הזו בצבעים, אבל למה? למה ליצור מראה שתוחם את העין בצורה לא נכונה וגורמת להדגשה של הפזילה וה"נפילה" הטבעיות? אין ספק שהצבע הזה מדגיש את צבע העיניים המהמם שלה והסומק עוזר "להחיות" לה את הפנים, אבל העבודה איתו הייתה מוגזמת ובעיקר לא מחמיאה.

ניקול ריצ'י. WTF?!

האלי ברי הגיעה לטקס ובלבלה אותי. השמלה שלה מחרידה, התכשיטים מוגזמים והאיפור כאילו נלקח מתוך סט של סרט זומבים. העור שלה כל-כך יפה והגוון שלו כזה קסום, כך שאני מוצאת את זה חבל "לקשט" אותו עם שפתון בצבע ניוד שכזה. הייתה אופציה לשים ניוד עם גוון קצת יותר ורוד למשל, שלא תיווצר אשליה של גוויה מהלכת. השילוב של הצבע המזוויע בשפתיים, הגבות שנטולות מעוף והצבע הלבן\כסוף הזה בפינה הפנימית של העיניים גורמות לה להיראות חיוורת ולא סקסית בעליל.

האלי ברי. קטסטרופה מוחלטת

אחרונה חביבה היא קלי קוקו שהביאה הופעה מרשימה ביותר לטקס "גלובוס הזהב" השנה. השמלה שלה הייתה מהממת  וחיוורת בניגוד לאיפור הגותי הכבד שיש לה. מצאתי בזה חן אך בו זמנית סלדתי מזה. לטעמי היה עדיף להשאיר את השפתיים בצבע סגול עשיר על גבול השחור הגותי  אבל את העיניים לעשות טבעיות. זה היה עובד באותה המידה ויוצר את הקונטרסט הנחוץ גם מבלי לגרום לך להיראות כמו מכשפה בפורים. 

קלי קוקו. לא, היא לא בקאסט של טווילייט





זהו זה, ספיישל "גלובוס הזהב 2013" הגיע לסיומו.
מקווה שנהניתם מהסיקור שלי ושאולי הוא היה גם אינפורמטיבי ולא מלא רק בקשקושים חסרי פשר שלי.
אם אתן רוצות שאשחזר את אחד המראות שראיתן כאן היום, אתן יותר ממוזמנות לענות על הסקר בפייסבוק שלי והלוּק שיקבל הכי הרבה הצבעות יצולם ויועלה בהמשך החודש!





מקווה שנהניתם,
נתראה בפוסט הבא ;)

2 תגובות:

  1. לייק!!! תנסי להתקבל לפנאי פלוס או משו ;)

    השבמחק
  2. חחח מסכימה איתך. ג'סיקה צ'סטיין היא האובססיה שלי בימים אלו. ראיתי את כוננות עם שחר באתר של סרטים חדשים לצפייה ישירה והיא פשוט מושלמת! וכל כך צנועה וחמודה. מחזיקה לה אצבעות באוסקר ומקווה שתתן הופעה!

    השבמחק